Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

26-28 вересня 2018 року відбулися заключні семінари учасників міжнародного проекту ErasmusPlus «Удосконалення практико-орієнтованої підготовки викладачів професійної освіти і навчання (ITE-VET)»29 Вересня 2018р.

                        

 

У семінарі взяли участь представники консорціуму у складі:

  • Університету Констанц (Німеччина);
  • Віденського університету економіки і бізнесу (Австрія);
  • Університету Валенсії (Іспанія);
  • Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана (Україна);
  • Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (Україна); 
  • Львівського національного університету імені Івана Франка (Україна); 
  • Інституту професійно-технічної освіти НАПНУ (Україна);
  • Інституту професійних кваліфікацій (Україна).

До дискусії долучився також зовнішній експерт з Університету Цюріху (Швейцарія), професор Філіп Ґонон.

З вітальним словом виступив проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків КНЕУ, професор Віктор Іванович Чужиков, який наголосив на значущості проекту для розвитку вищої та професійної освіти в Україні, а також подальшої співпраці університетів – учасників проекту.

Професор університету Констанц Томас Дайсингер та декан факультету управління персоналом, соціології та  психології КНЕУ Світлана Цимбалюк наголосили на ефективній взаємодії команд – учасників консорціуму та практичних результатах проекту.

В обговоренні поточного стану ITE-VETпроекту та координаційних питань взяла участь директор НЕО в Україні Світлана Шитікова, яка розповіла про особливості моніторингу та звітування за проектом, перевірки якості розроблених матеріалів та можливостей одержання грантів.

Світлана Шитікова відзначила активну співпрацю НЕО в Україні та КНЕУ і вручила відзнаку університету як партнеру програми Erasmus+.

Університети - учасники консорціуму від України презентували результати імплементації нових навчальних планів, очевидні та неявні здобутки проекту, а також розповіли про виклики, які мали місце під час реалізації проекту.

26 вересня з представниками Міністерства освіти і науки України було проведено круглий стіл «Поточний стан професійної освіти: досягнення та виклики». Під час круглого столу директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України Валентина Олександрівна Радкевич окреслила основні напрями реформування професійної освіти в Україні, серед яких висока якість викладання, оновлення змісту та оптимізація мережі закладів. З доповіддю «Концептуальні засади реформування професійної освіти» виступила заступник директора департаменту професійно-технічної освіти МОН України Катерина Борисівна Мірошниченко. До дискусії долучилася державний експерт з питань управління і державно-приватного партнерства директорату професійної освіти Ніна Миколаївна Іларіонова. Фінансування держави, активне залучення партнерів, запровадження дуальної системи навчання з подальшим плануванням кар’єри випускників сприятимуть розвитку професійної освіти, її інтеграції в європейський простір та задоволенню потреб ринку праці в кваліфікованих кадрах.

27 вересня було проведено круглий стіл «Сучасні реформи в освіті та їх вплив на ринок праці: позиція роботодавців». У круглому столі, крім учасників консорціуму, взяли участь Віктор Хмільовський, президент Спілки орендарів і підприємців України, його заступник Богдан Ільченко, Оксана Чуб, директор Центру зв’язків з роботодавцями та сприяння працевлаштуванню студентів «Перспектива» КНЕУ, Ольга Кобзар, керівник відділу кадрів Головного управління статистики в місті Києві, Інна Степаненко, проектний HR-менеджер компанії ANCOR, Надія Кобрин менеджер з персоналу ПАТ «Укрзалізниця», Людмила Падун і Ольга Курочка, менеджери з персоналу KPMG. Жваве та зацікавлене обговорення викликали виступи директора Інституту професійних кваліфікацій Родіона Колишка та віце-президента цього ж закладу Сергія Притоманова. Система освіти має пристосовуватися до потреб ринку праці, а роботодавці мають брати активну участь у розробці та експертизі освітніх програмам – стали ключовими тезами круглого столу.

ВіраБраун (Університет Констанц) презентувала дисертаційне дослідження «Досліджуючи приклад України:меритократична логіка та підготовка педагогів для сфери професійної освіти», яке стало результатом реалізації проекту.

З метою десимінації та синергії Erasmus+проектів на заході також було презентовано командою КНЕУ проект «Адвокація заснування посади студентського омбудсмена Erasmus+ (AESOP)». Під час презентації відбулася плідна дискусія між представниками роботодавців та студентських профспілок КНЕУ. Колеги Університету Констанц зацікавилися досвідом КНЕУ в запровадженні офісу омбудсмена й університети – партнери домовилися обмінюватися практикою захисту інтересів студентів.

Учасники консорціуму відвідали Ірпінський державний коледж економіки та права та Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти НАПН України, де українські та іноземні освітяни й науковці обмінилися досвідом підготовки фахівців. Колективи навчальних закладів презентували свої досягнення, окреслили перспективи розвитку. Учасники консорціуму розповіли про ITE-VET проект та його основні результати. Керівництво закладів зазначило, що вони тісно співпрацюють з КНЕУ, зокрема студенти спеціальності «Професійна освіта (Економіка)» університету проходять на їх базі навчальну практику відповідно до укладених під час реалізації проекту договорів.