054 «СОЦІОЛОГІЯ»
Освітня програма другого (магістерського) рівня
«СОЦІОЛОГІЯ ЕКОНОМІКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА»
Керівник проєктної групи – Гаєвська Оксана Борисівна
доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри соціології,
факультет управління персоналом, соціології та психології
https://fupstap.kneu.edu.ua/ua/kaf_fupstap/Cociologij/Vikladach_soc/Gaevska.O.B/
e-mail: haievska.oksana@kneu.edu.ua
Галузь знань 05 «Соціальні та поведінкові науки»
Спеціальність 054 «Соціологія»
Спеціалізація «Соціологія економіки та підприємництва»
Обсяг програми 90 кредитів ЄКТС
Тривалість програми 1 рік 4 місяці
Форма навчання очна (денна)
Вартість 1 року навчання 31,500 грн.
Мета програми – підготовка фахівців з соціології, необхідних для фундаментальних наукових досліджень, аналізу та соціального аудиту економічної, зокрема, підприємницької діяльності, вивчення економічних ризиків та врегулювання соціально-економічних конфліктів.
Характеристика освітньо-професійної програми :
Об’єкти вивчення: соціальна взаємодія на мега-, макро-, мезо- та мікросоціальному рівні, зокрема соціальна диференціація і інтеграція, інституціалізація, відтворення й трансформація соціальної структури суспільства, конструювання соціальної дійсності, соціальний вплив на формування особистості, соціальні протиріччя та конфлікти.
Методи: широкий спектр методів збору й аналізу соціологічної інформації, зокрема з використанням математико-статистичних методів та спеціалізованого програмного забезпечення, а також сучасних інформаційно-комунікативних технологій для вирішення завдань професійної діяльності.
Особливості програми:
Можливості брати участь у науково-дослідних проєктах на базі Інституту соціологічних досліджень КНЕУ, навчально-тренувальних практикумів та майстер-класів із залученням провідних фахівців Українського інституту соціальних досліджень імені Олександра Яременка, міжнародної маркетингової компанії «4service», дослідницької агенції «InfoSapience» та інших.
Компоненти програми:
№
|
Назва навчальної дисципліни
|
Кількість кредитів
|
|
Обов’язкові компоненти
|
|
1
|
Глобальна економіка
|
5
|
2
|
Соціальне управління бізнесом
|
5
|
3
|
Методологія наукових досліджень
|
4
|
4
|
Соціологія власності
|
5
|
5
|
Інституціональна соціологія
|
5
|
6
|
Соціологія міжнародного менеджменту
|
4
|
7
|
Крос-культурна комунікація: соціологічний аналіз
|
4
|
8
|
Економічна культура суспільства
|
4
|
9
|
Практика
|
16
|
10
|
Комплексний тренінг
|
4
|
11
|
Підготовка та захист кваліфікаційної магістерської роботи
|
10
|
|
Вибіркові компоненти
|
|
1
|
Соціальний аудит як сучасна управлінська технологія
|
4
|
2
|
Соціологія організаційної культури
|
4
|
3
|
Методи формування проектних команд і управління конфліктами
|
4
|
4
|
Актуальні проблеми соціального прогнозування
|
4
|
5
|
Стратегічні комунікації
|
4
|
6
|
Тренінг-курс «Соціально-психологічні аспекти ділового спілкування»
|
4
|
7
|
Соціальний діалог в системі соціального управління
|
4
|
8
|
Соціологія громадської думки та електоральної поведінки
|
4
|
9
|
Ad-hoc дослідження
|
4
|
Програмні результати навчання
Після закінчення програми навчання випускники вмітимуть:
-
Застосовувати релевантні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів.
-
Ідентифікувати й інтерпретувати нові соціальні явища та процеси, використовуючи релевантні теорії та результати емпіричних досліджень.
-
Виявляти й аналізувати актуальні суспільні проблеми локального, регіонального, національного та міжнародного рівня.
-
Зіставляти соціокультурні особливості, соціальні відмінності та нерівності, причини їх виникнення та наслідки.
-
Оцінювати можливі соціальні наслідки реформ або іншої цілеспрямованої соціальної інтервенції для різних соціальних груп.
-
Використовувати інформаційні технології для організації та забезпечення власної діяльності в галузі соціології, зокрема пошуку й обробки даних, що можуть бути використані в соціологічному дослідженні.
-
Дотримуватися принципів професійної етики соціолога та розуміти можливі наслідки своєї професійної діяльності для учасників дослідження та громадськості.
-
Пояснювати відмінності між різними теоретико-методологічними підходами, що можуть бути застосовані в соціологічному дослідженні певного явища або процесу.
-
Здійснювати критичний огляд результатів і методології досліджень, зокрема релевантних до власного соціологічного дослідження.
-
Пояснювати переваги й обмеження різних методів збору й аналізу інформації в соціологічних дослідженнях.
-
Планувати соціологічні дослідження, зокрема розробляти й обґрунтовувати методологію та методи концептуальні та методологічні обмеження.
-
Критично порівнювати результати соціологічних досліджень та пояснювати можливі причини розбіжностей у їх результатах.
-
Представляти результати та рекомендації соціологічного дослідження англійською мовою.
Зможуть себе реалізувати у:
-
Будь-яких видах зайнятості, що вимагають аналітичної роботи із соціальною інформацією, ефективної комунікації, управління соціально-економічними відносинами та процесами;
-
Сфері зайнятості, що відповідає кодам 263, 243 та 242 ІБСО-ОЗ Міжнародного стандарту класифікації зайнятості Міжнародної організації праці;
-
Згідно Класифікатору професій України ДК 003:2010 фахові компетентності, які отримають студенти другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності «Соціологія» спеціалізації «Соціологія економіки та підприємництва» дозволить їм обіймати наступні посади: соціолог; соціолог промисловий;
-
консультант (в апараті органів державної влади, виконкому); консультант з ефективності підприємництва; консультант з маркетингу;
-
консультант із суспільно-політичних питань (в партіях та інших громадських організаціях);
-
фахівець з вирішення виробничих конфліктів; фахівець з ефективності підприємництва; фахівець з інтерв'ювання; фахівець з корпоративного управління;
-
Згідно Державному класифікатору продукції та послуг ДК 016- 210, навчальні результати другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності «Соціологія» спеціалізації «Соціологія економіки та підприємництва» підпадають під сферу діяльності:
-
послуги консультаційні у сфері керування;
-
послуги консультаційні щодо керування підприємствами та іншого керування;
-
послуги в царині зв`язків з громадськістю, медіа-, соціальних та публічних комунікацій, соціального діалогу як експерти-аналітики, експерти з соціального прогнозування.
Остання редакція: 29.06.21