054 «СОЦІОЛОГІЯ»
Освітня програма другого (магістерського) рівня
«СОЦІОЛОГІЯ ЕКОНОМІКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА»
Керівник проєктної групи – Гаєвська Оксана Борисівна
доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри соціології,
факультет управління персоналом, соціології та психології
https://fupstap.kneu.edu.ua/ua/kaf_fupstap/Cociologij/Vikladach_soc/Gaevska.O.B/
e-mail: haievska.oksana@kneu.edu.ua
Галузь знань 05 «Соціальні та поведінкові науки»
Спеціальність 054 «Соціологія»
Спеціалізація «Соціологія економіки та підприємництва»
Обсяг програми 90 кредитів ЄКТС
Тривалість програми 1 рік 4 місяці
Форма навчання очна (денна)
Вартість 1 року навчання 33,700 грн.
Мета програми – підготовка фахівців з соціології, необхідних для фундаментальних наукових досліджень, аналізу та соціального аудиту економічної, зокрема, підприємницької діяльності, вивчення економічних ризиків та врегулювання соціально-економічних конфліктів.
Характеристика освітньо-професійної програми :
Об’єкти вивчення: соціальна взаємодія на мега-, макро-, мезо- та мікросоціальному рівні, зокрема соціальна диференціація і інтеграція, інституціалізація, відтворення й трансформація соціальної структури суспільства, конструювання соціальної дійсності, соціальний вплив на формування особистості, соціальні протиріччя та конфлікти.
Методи: широкий спектр методів збору й аналізу соціологічної інформації, зокрема з використанням математико-статистичних методів та спеціалізованого програмного забезпечення, а також сучасних інформаційно-комунікативних технологій для вирішення завдань професійної діяльності.
Особливості програми:
Можливості брати участь у науково-дослідних проєктах на базі Інституту соціологічних досліджень КНЕУ, навчально-тренувальних практикумів та майстер-класів із залученням провідних фахівців Українського інституту соціальних досліджень імені Олександра Яременка, міжнародної маркетингової компанії «4service», дослідницької агенції «InfoSapience» та інших.
Компоненти програми:
№ | Назва навчальної дисципліни | Кількість кредитів |
| Обов’язкові компоненти | |
1 | Глобальна економіка | 5 |
2 | Соціальне управління бізнесом | 5 |
3 | Методологія наукових досліджень | 4 |
4 | Соціологія власності | 5 |
5 | Інституціональна соціологія | 5 |
6 | Соціологія міжнародного менеджменту | 4 |
7 | Крос-культурна комунікація: соціологічний аналіз | 4 |
8 | Ad-hor дослідження | 4 |
9 | Практика | 10 |
10 | Комплексний тренінг «Соціологічне забезпечення управлінської діяльності» | 6 |
11 | Іноземна мова для бізнесу | 4 |
11 | Підготовка та захист кваліфікаційної магістерської роботи | 10 |
| Вибіркові компоненти | |
1 | Соціальний аудит як сучасна управлінська технологія | 4 |
2 | Соціологія організаційної культури | 4 |
3 | Актуальні проблеми соціального прогнозування | 4 |
4 | Стратегічні комунікації | 4 |
5 | Тренінг-курс «Соціально-психологічні аспекти ділового спілкування» | 4 |
6 | Соціальний діалог в системі соціального управління | 4 |
7 | Соціологія громадської думки та електоральної поведінки | 4 |
8 9 | Data management: аналіз бізнес-процесів Тренінг-курс «Аналіз і прогноз діяльності фірми» | 4 4 |
| | |
Програмні результати навчання
Після закінчення програми навчання випускники вмітимуть:
- Застосовувати релевантні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів.
- Ідентифікувати й інтерпретувати нові соціальні явища та процеси, використовуючи релевантні теорії та результати емпіричних досліджень.
- Виявляти й аналізувати актуальні суспільні проблеми локального, регіонального, національного та міжнародного рівня.
- Зіставляти соціокультурні особливості, соціальні відмінності та нерівності, причини їх виникнення та наслідки.
- Оцінювати можливі соціальні наслідки реформ або іншої цілеспрямованої соціальної інтервенції для різних соціальних груп.
- Використовувати інформаційні технології для організації та забезпечення власної діяльності в галузі соціології, зокрема пошуку й обробки даних, що можуть бути використані в соціологічному дослідженні.
- Дотримуватися принципів професійної етики соціолога та розуміти можливі наслідки своєї професійної діяльності для учасників дослідження та громадськості.
- Пояснювати відмінності між різними теоретико-методологічними підходами, що можуть бути застосовані в соціологічному дослідженні певного явища або процесу.
- Здійснювати критичний огляд результатів і методології досліджень, зокрема релевантних до власного соціологічного дослідження.
- Пояснювати переваги й обмеження різних методів збору й аналізу інформації в соціологічних дослідженнях.
- Планувати соціологічні дослідження, зокрема розробляти й обґрунтовувати методологію та методи концептуальні та методологічні обмеження.
- Критично порівнювати результати соціологічних досліджень та пояснювати можливі причини розбіжностей у їх результатах.
- Представляти результати та рекомендації соціологічного дослідження англійською мовою.
Зможуть себе реалізувати у:
- Будь-яких видах зайнятості, що вимагають аналітичної роботи із соціальною інформацією, ефективної комунікації, управління соціально-економічними відносинами та процесами;
- Сфері зайнятості, що відповідає кодам 263, 243 та 242 ІБСО-ОЗ Міжнародного стандарту класифікації зайнятості Міжнародної організації праці;
- Згідно Класифікатору професій України ДК 003:2010 фахові компетентності, які отримають студенти другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності «Соціологія» спеціалізації «Соціологія економіки та підприємництва» дозволить їм обіймати наступні посади: соціолог; соціолог промисловий;
- консультант (в апараті органів державної влади, виконкому); консультант з ефективності підприємництва; консультант з маркетингу;
- консультант із суспільно-політичних питань (в партіях та інших громадських організаціях);
- фахівець з вирішення виробничих конфліктів; фахівець з ефективності підприємництва; фахівець з інтерв'ювання; фахівець з корпоративного управління;
- Згідно Державному класифікатору продукції та послуг ДК 016- 210, навчальні результати другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності «Соціологія» спеціалізації «Соціологія економіки та підприємництва» підпадають під сферу діяльності:
- послуги консультаційні у сфері керування;
- послуги консультаційні щодо керування підприємствами та іншого керування;
- послуги в царині зв`язків з громадськістю, медіа-, соціальних та публічних комунікацій, соціального діалогу як експерти-аналітики, експерти з соціального прогнозування.

Остання редакція: 25.07.22