Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Проведення фокус-групи з випускниками (12.05.2022 р.).

12 травня 2022 р. проектною групою Освітньо-професійної програми «Економічна та соціальна психологія» першого (бакалаврського) рівня була проведена фокус-група з випускниками, які завершили навчання на програмі «Економічна та соціальна психологія». Обговорювались питання переваг та недоліків навчання за ОПП «Економічна та соціальна психологія», основні напрями покращення змісту ОПП, окремих її компонентів.

Зустріч проводилась в онлайн-форматі на платформі Zoom. Відеозапис за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1VNs6o8g3V9Y2pLSo4fkMlZWvnPsvSjnF/view?usp=sharing

Серед запрошених були:

  1. Гаєвська Олександра, випускниця 2021 р.;
  2. Бережєнна Олена, випускниця 2021 р.;
  3. Кузнєцов Кирило, випускник 2021 р.;
  4. Короткова Христина, випускниця 2021 р., здобувачка другого (магістерського) рівня на програмі «Економічна та соціальна психологія»;
  5. Сукач Світлана, випускниця 2021 р., здобувачка другого (магістерського) рівня на програмі «Економічна та соціальна психологія»;
  6. Равицька Анастасія, випускниця 2021 р.

Ведуча фокус групи – Савченко Олена Вячеславівна, доктор психол. наук, професор кафедри педагогіки та психології КНЕУ ім. В. Гетьмана.

На зустрічі були присутні члени проєктної групи:

  • Колесніченко Ліна Аліківна, канд. психол. н., доцент, гарант освітньо-професійної програми «Економічна та соціальна психологія» підготовки здобувачів на першому (бакалаврському) рівні;
  • Музичко Людмила Володимирівна психол. н., доцент, член проєктної групи за освітньо-професійною програмою «Економічна та соціальна психологія» на першому (бакалаврському) рівні.

Обговорювались такі питання:

  1. Переваги навчання на освітньо-професійній програмі «Економічна та соціальна психологія»;
  2. Недоліки програми підготовки та організації освітнього процесу;
  3. Напрями покращення змісту ОПП та освітнього процесу;
  4. Основні зміни до нової редакції ОПП «Економічна та соціальна психологія»;
  5. Перелік вибіркових дисциплін, які дотичні змісту ОПП «Економічна та соціальна психологія».

Результати зустрічі:

1. Серед основним переваг освітньо-професійної програми «Економічна та соціальна психологія» були визначені наступні:

  • унікальність поєднання соціальної та економічної психології;
  • високий професійний рівень викладачів, що викладали такі компоненти: «Психодіагностика», «Соціальна психологія», «Економічна психологія», «Психологічне консультування», «Організаційна психологія»;
  • змістовна наповненість певних обов’язкових компонентів, відповідність їх змісту сучасним реаліям та вимогам.

2. Серед недоліків були визначені наступні:

  • зміст практик має більш споглядальний та дослідницький характер;
  • недостатня кількість дисциплін, що формують саме практичні навички роботи психолога в організаціях та бізнес-структурах;
  • недостатня представленість освітніх компонентів, що формуються знання з економіки, сучасного менеджменту;
  • відсутність курсів з психології на англійській мові;
  • недостатньо можливостей реалізації міжнародної мобільності.

3. Основні напрями покращення:

  • посилення економічного блоку (введення дисципліни «Поведінкова економіка» та вибіркових дисциплін);
  • осучаснити зміст практичних занять у напрямі врахування актуальних умов та потреб;
  • розвести за семестрами вибіркові дисципліни, які викладають різні аспекти економічної, соціальної та організаційної психології;
  • введення викладання певних дисциплін англійською мовою;
  • адаптувати вивчення англійської мови під тематику психологічної галузі та під різний рівень знань здобувачів;
  • введення дисциплін, що пов’язані з відбором та адаптацією персоналу організації.

4. Були підтримані майже всі запропоновані зміни до ОПП, особливо ті, що стосувались вибудовування більш логічної послідовності освітніх компонентів (розвести за семестрами вивчення дисциплін «Соціальна психологія» та «Організаційна психологія»; перенести в 8 семестр дисципліну «Організаційне консультування» для того, щоб воно вивчалось разом з дисципліною «Психологічне консультування»; замінити освітній компонент «Вступ до психології» на компонент «Основи практичної роботи психолога в соціальній сфері» з метою уникання дублювання зі змістом дисципліни «Вступ до спеціальності»). Не знайшла підтримки пропозиція заміни курсу «Політологія» на курс «Основи економіки». Підтримано введення таких вибіркових компонентів як: «Психологія кризових станів».  Не знайшли підтримки такі вибіркові компоненти: «Психологія натовпу», «Психологічні основи командотворення», «Релігійні  психопрактики». Запропоновано додати вибіркові дисципліни по роботі психолога з наслідками гострого стресу, з проблемами професійного вигорання (профілактичний аспект).