Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Проведення фокус-групи зі здобувачами (16.05.2022 р.).

16 травня 2022 р. проектною групою Освітньо-професійної програми «Економічна та соціальна психологія» першого (бакалаврського) рівня була проведена фокус-група зі здобувачами, що навчаються на 2-4 курсах. Обговорювались питання переваг та недоліків навчання за ОПП «Економічна та соціальна психологія», основні напрями покращення і змісту ОПП, і самого освітнього процесу.

Зустріч проводилась в онлайн-форматі на платформі Zoom.

Відеозапис за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1R4E3pfIyMybr3sW77Ev3BDfLh1d2vLnA/view

Серед запрошених були:

  1. Єрьоменко Марія, здобувачка 2 року навчання;
  2. Антонюк Тетяна, здобувачка 3 року навчання;
  3. Михно Таїсія, здобувачка 3 року навчання;
  4. Кононенко Тетяна, здобувачка 4 року навчання;
  5. Шавела Дана, здобувачка 4 року навчання;.

Ведуча фокус групи – Савченко Олена Вячеславівна, доктор психол. наук, професор кафедри педагогіки та психології КНЕУ ім. В. Гетьмана.

На зустрічі були присутні члени проєктної групи:

  • Колесніченко Ліна Аліківна, канд. психол. н., доцент, гарант освітньо-професійної програми «Економічна та соціальна психологія» підготовки здобувачів на першому (бакалаврському) рівні;
  • Музичко Людмила Володимирівна психол. н., доцент, член проєктної групи за освітньо-професійною програмою «Економічна та соціальна психологія» на першому (бакалаврському) рівні.

Обговорювались такі питання:

  1. Переваги навчання на освітньо-професійній програмі «Економічна та соціальна психологія»;
  2. Недоліки програми підготовки та організації освітнього процесу;
  3. Напрями покращення змісту ОПП та освітнього процесу;
  4. Основні зміни до нової редакції ОПП «Економічна та соціальна психологія».
  5. Перелік вибіркових дисциплін, які дотичні змісту ОПП «Економічна та соціальна психологія»

Результати зустрічі:

1. Серед основним переваг освітньо-професійної програми «Економічна та соціальна психологія» були визначені наступні:

  • унікальність глибокого вивчення економічної психології освітньому просторі України;
  • присутність ракурсу вивчення різних аспектів організаційної психології, де на прикладному рівні впроваджуються знання з соціальної та економічної психології;
  • ґрунтовний підхід до викладання обов’язкових дисциплін;
  • наповненість обов’язкових компонентів (присутність Патопсихології, Психофізіології та індивідуальної психології, Вікової психології та ін. дисциплін, які доповнюють соціально-економічний фокус програми).

2. Серед недоліків були визначені наступні:

  • недотримання викладачами іноземної мови програми вивчення, яка припускає представленість психологічного аспекту;
  • домінування теоретичного підходу у викладанні певних вибіркових дисциплін;
  • недостатня представленість вибіркових дисциплін, які на прикладному рівні розглядали проблеми економічної та організаційної психології.
  • Основні напрями покращення:
  • оновити перелік вибіркових дисциплін, посилити економічну та організаційний аспекти ОПП;
  •  внести у перелік вибіркових дисциплін ті компоненти, які пов’язані з переживанням кризи та надання першої психологічної допомоги;
  • оновити зміст вибіркових дисциплін так, щоб було більше представлено технік практичної роботи;
  • ліквідувати порушення логіки викладання певних компонентів.

3. Були підтримані всі запропоновані зміни до ОПП, особливо ті, що стосувались вибудовування більш логічної послідовності освітніх компонентів (розвести за семестрами вивчення дисциплін «Соціальна психологія» та «Організаційна психологія»; перенести в 8 семестр дисципліну «Організаційне консультування» для того, щоб воно вивчалось разом з дисципліною «Психологічне консультування»).

4. Підтримано введення таких вибіркових компонентів як: «Релігійні психопрактики», «Психологія сім’ї», «Психологія кризових станів». Не знайшли підтримки такі вибіркові компоненти: «Психологія натовпу», «Психологічні основи командотворення». Рекомендовано переглянути назву таких вибіркових складових як: «Психогігієна професійної діяльності» та  «Психологічні основи командотворення», як таких, що не викликають інтересу. Рекомендовано оновити зміст таких вибіркових компонентів: «Психологія професійного стресу», «Психологія прийняття рішень», «Політична психологія» у напрямі більшої відповідності назві та посилення прикладного аспекту.