Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Семінар-практикум «Нові механізми управління розвитком вищої освіти в Україні»24 Січня 2020р.

                                                 

23 січня 2020 року за участі кафедри педагогіки та психології ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» та команди учасників проєкту Еразмус+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» № 609536-EPP-1-2019-1-DE-EPPKA2-CBHE-SPбув проведений семінар-практикум «Нові механізми управління розвитком вищої освіти в Україні».

 

У семінарі взяли участь слухачі курсів підвищення кваліфікації Центрального інституту післядипломної освіти НАПН України (декани, заступники деканів закладів вищої освіти різних регіонів України), науково-педагогічні працівники кафедри професійної і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кафедри педагогіки і психології ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана».

 

На семінарі обговорювалися актуальні зміни в освіті, реформи, стратегії, здійснювався обмін досвідом управлінської та освітньої діяльності у закладах вищої освіти.

 

З доповідями щодо актуальних проблем розвитку вищої освіти виступили:

·          Г. О. Ковальчук, д.пед.н., проф. «Дидактичні форсайт-технології у вищій освіті: проектування моделей взаємодії суб’єктів навчання»;

·          В. Я. Паздрій, к.е.н., доц. «Сучасні форми профорієнтації і взаємодії закладів середньої і вищої освіти»;

·          Л. М. Журавська, к.пед.н., доц., Ю. О. Матвієнко к.пед.н., доц. «Підготовка викладачів до формування у студентів Soft Skills – важливих  компетентностей ХХІ ст.».

 

У другій частині семінару М.В. Артюшиною д.пед.н., проф., було проведено форсайт-сесію «Прогнозування розвитку вищої освіти в Україні».

Мета форсайт-сесії:

·     проаналізувати стан вищої освіти в Україні та визначити напрями її подальшого розвитку у формі «Карти майбутнього» щодо змістових, організаційних, мотиваційних та контрольних аспектів освітньої діяльності;

·     познайомитись із сучасним інструментом прогнозування і моделювання майбутнього – технологією форсайту.

 

У результаті проведення форсайт-сесії було визначено найбільш значущі тренди у розвитку вищої освіти:

·     подальша інформатизація та цифровізації;

·     посилення співпраці з роботодавцями;

·     професіоналізація та індивідуалізація освітніх підходів.

Обговорені перспективні технології та формати навчання, можливі загрози та нормативне забезпечення.

 

Результати форсайт-сесії буде покладено в основу розробки механізму управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні у межах проєкту Еразмус+ PAGOSTE.