Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

18.05.2021 р. студенти другого курсу освітньої програми «Соціальні та медіакомунікації» отримали можливість зробити власний внесок у пізнання соціальної реальності під час захисту курсових робіт з дисципліни «Методологія соціологічного дослідження».19 Травня 2021р.

   18 травня 2021 р. студенти другого курсу освітньої програми «Соціальні та медіакомунікації» спеціальності «Соціологія» отримали можливість зробити власний внесок у пізнання соціальної реальності під час захисту курсових робіт з дисципліни «Методологія соціологічного дослідження».

     Під керівництвом гаранта освітньої програми доцента кафедри соціології, к.соц.н., доц. Єрескової Т.В. студенти не лише розробили авторські програми соціологічних досліджень, які включали концептуалізацію проблеми, формування логіки потенційного дослідження, обґрунтування методів збору та аналізу емпіричної інформації, визначення аналітичного потенціалу інструментарію, але й провели пілотажні дослідження, щоб краще зрозуміти ефективність власного дослідницького проєкту.

     Теми своїх курсових робіт студенти обирали самостійно, що додатково мотивувало їх до власного наукового пошуку. Що цікавить студентів-соціологів КНЕУ? Соціальна природа глобальних проблем - дослідження стратегій успіху української молоді (Співаченко І.), ставлення молоді до власного фізичного здоров’я та здорового способу життя (Луценко Д. та Клещенко М.), міграційні настрої студентської молоді (Захленюк Я.), роль книги в житті молодої людини сьогодні (Тофан Н.),  необхідність формування сексуальної культури (Проніна П.), мас-маркет як чинник забруднення навколишнього середовища (Молоціян В.). Окремі соціальні феномени, які ілюструють різні аспекти нашого життя - «childfree» (Зерній Н.), особливості прояву кібербулінгу у соціальних мережах (Солом’янюк Д.), вплив сучасної музики на молодь (Журавель В). Традиційно трендові теми – вплив засобів масової інформації на молодь (Різник М.), вплив соціальних мереж на молодь (Байбарза М.), вплив російської пропаганди в українському медіапросторі (Герасимов Д.), вплив інфлюенсерів на молодь (Магдич О.).

    Під час доповідей студенти продемонстрували базові професійно-орієнтовані компетентності соціальних комунікаторів: виваженість, аргументованість власних позицій, вміння полемізувати, конструктивно реагувати на зауваження та коментарі.

   Окрема подяка доценту кафедри к.соц.н. Горбову В.В. (викладачу дисципліни «Методи соціологічного дослідження») за участь у обговорені запропонованих Програм соціологічного дослідження, поради щодо ефективного використання конкретних методів соціологічних досліджень, статистичних та змістовних нюансів представлення емпіричної інформації.

     Сподіваємося, що така колаборація викладацького потенціалу та дослідження студентами соціальних явищ з точки зору діючого суб’єкта, й надалі сприятиме подальшому формуванню у студентів «соціального зору та слуху» та розуміння, що сфера дослідження соціальної реальності потребує від фахівця-соціолога  не лише наукових знань, а й чітких життєвих позицій, соціальних орієнтирів, особистісної мужності у відстоюванні власної позиції.

 

.