Науковий семінар про штучний інтелект в освіті25 Березня 2025р.Звіт про проведення наукового семінару на тему «Штучний інтелект в освітньому та науковому просторі»25 березня 2025 року в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана відбувся науковий семінар на тему «Штучний інтелект в освітньому та науковому просторі», який провела к.е.н., доцент кафедри соціоекономіки та управління персоналом Кравчук Оксана Іванівна. У межах семінару були представлені теоретичні підходи до впровадження технологій генеративного штучного інтелекту (GenAI) в освіті, продемонстровані можливості використання GenAI для персоналізації навчання, створення контенту, підтримки досліджень, а також окреслено ключові етичні, педагогічні та технічні виклики цифрової трансформації навчального середовища. Особливу увагу було приділено результатам опитування, проведеного серед здобувачів вищої освіти освітніх програм «Менеджмент персоналу» та «Менеджмент соціальної сфери» (бакалаврського рівня), а також серед науково-педагогічних працівників Університету. Опитування виявило значну зацікавленість усіх учасників освітнього процесу у тематиці використання ШІ, водночас вказавши на потребу в:
Питання етичного застосування ШІ викликало жваву дискусію серед учасників заходу. Було наголошено, що використання ШІ є прийнятним лише в межах, де не порушується самостійність мислення та авторство. Здобувачі вказали на неприйнятність використання ШІ у виконанні завдань, що вимагають прояву власної думки або оцінюють здатність до творчого аналізу. У ході семінару було запропоновано низку рекомендацій щодо впровадження ШІ в освітній процес, зокрема:
Результати дослідження, проведеного у межах підготовки семінару, стали основою наукової публікації Кравчук О.І. та Варіс І.О., яка подана до друку у Міжнародне електронне наукове фахове видання «Інформаційні технології і засоби навчання», що індексується у Web of Science. Семінар довів свою актуальність, сприяв формуванню відкритого академічного діалогу щодо ролі ШІ в сучасній освіті та задав вектор подальших досліджень і методичних розробок у цій галузі.
|