Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Мотивація персоналу

Мотивація персоналу : підручник / А. М. Колот, С. О. Цимбалюк. — К. :КНЕУ, 2011. —397с. 

У підручнику розглядаються теоретико-методологічні та прикладні аспекти мотивації персоналу, зокрема розкривається понятійний апарат, характеризуються теорії мотивації та вплив їх па практику управління персоналом. Аналізуються сучасні підходи, методи, засоби, за допомогою яких здійснюється активізація трудової діяльності персоналу, досягається максимально можливе використання людського капіталу.

Призначений для студентів спеціальності «Управління персоналом та економіка праці». Також буде корисний студентам інших економічних спеціальностей, аспірантам, викладачам, керівникам підприємств, фахівцям з управління персоналом, слухачам бізнес-шкіл, центрів магістерської підготовки і підвищення кваліфікації управлінських працівників.

 
ЗМІСТ 
Розділ 1. МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ, МІСЦЕ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ
11
1.1. Потреби як базова категорія мотивації трудової діяльності
11
1.2. Зміст і взаємозв'язок категорій «інтерес», «мотив», «стимул», «стимулювання»
14
1.3. Мотивація персоналу та мотиваційний процес: сучасне розуміння, основні положення
21
1.4. Співвідношення мотивованості та компетентності працівників
28
1.5. Мотивація як складова управління персоналом та чинник конкурентних переваг
29
Розділ 2. ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕОРІЙ МОТИВАЦІЇ
39
2.1. Історичні аспекти становлення та розвитку теорії і практики мотивації персоналу
39
2.2. Сутність основних змістових теорій мотивації персоналу та їх вплив на практику управління
44
2.3. Процесуальні теорії мотивації персоналу: загальна характеристика та прикладні аспекти використання їх в управлінні
49
Розділ 3. ФОРМУВАННЯ КОМПЕНСАЦІЙНОГО ПАКЕТА НА ПІДПРИЄМСТВІ
59
3.1. Компенсаційний пакет: поняття, вимоги до формування
59
3.2. Структура компенсаційного пакета
62
3.3. Технологія проектування компенсаційного пакета
68
Розділ 4. ТРУДОВІ ДОХОДИ ПЕРСОНАЛУ: СКЛАД, СТРУКТУРА, ЧИННИКИ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ
75
4.1. Трудові доходи: види, місце в структурі сукупних доходів
75
4.2. Стратегія і політика трудових доходів
81
4.3. Матеріальна винагорода: основні положення та значення
84
4.4. Диференціація трудових доходів
86
Розділ 5. ПРОЕКТУВАННЯ ОСНОВНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ЗА РІЗНИХ ПІДХОДІВ ДО ФОРМУВАННЯ ТАРИФНОЇ СИСТЕ-МИ
98
5.1. Тарифне нормування та його призначення
99
5.2. Характеристика основних елементів та підходів до побудови тарифних умов оплати праці
100
5.3. Сутність і переваги гнучких тарифних моделей оплати праці
104
5.4. Сутність і переваги вилкової моделі оплати праці та плаваючих окладів
107
5.5. Безтарифна (пайова) модель оплати праці: сфера застосування, переваги
116
5.6. Методологія та прикладні аспекти побудови єдиної тарифної сітки для оплати праці всіх категорій персона-лу
121
Розділ 6. ТЕХНОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ ПОСАД І ФОРМУВАННЯ ГРЕЙДІВ. ПРОЕКТУВАННЯ ОСНОВНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ З ВИКОРИСТАННЯМ ГРЕЙДІВ
132
6.1. Проектування основної заробітної плати з використанням грейдів: сутність, етапи, відмінності від класичного тарифного нормування
133
6.2. Процедура і методи аналізу робіт
136
6.3. Методи визначення цінності посад: загальна характеристика
139
6.4. Факторно-балове оцінювання посад
 
141
6.5. Технологія формування грейдів
147
6.6. Диференціація посадових окладів з використанням грейдів
150
6.7. Цілі та технологія проведення оглядів заробітних плат
154
РОЗДІЛ 7. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ УЗГОДЖЕННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ З РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЮ ПРАЦІ
159
7.1. Преміальне положення: структура, вимоги до побудови
160
7.2. Технологія розроблення показників преміювання
162
7.3. Визначення розмірів премій та встановлення періодичності преміювання
165
7.4. Організація преміювання робітників за основні результати діяльності
169
7.5. Організація преміювання керівників, професіоналів, фахівців і технічних службовців за основні результати діяльності
172
7.6. Колективне преміювання працівників
174
7.7. Преміювання на основі системи управління ефективністю та системи збалансованих показників
176
7.8. Бонусні програми: особливості застосування
184
7.9. Одноразові премії і винагороди: призначення, структура і мотиваційна роль
185
РОЗДІЛ 8. УСТАНОВЛЕННЯ ДОПЛАТ І НАДБАВОК ДО ТАРИФНИХ СТАВОК І ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ
196
8.1. Соціально-економічна природа та функції надбавок і доплат
196
8.2. Характеристика та порядок нарахування надбавок
200
8.3. Доплати за особливий режим праці, порядок їх нарахування
207
8.4. Доплати за умови праці, що відхиляються від нормальних, порядок їх нарахування
211
8.5. Характеристика й особливості нарахування доплат заохочувального характеру215
Розділ 9. ГАРАНТІЇ ТА КОМПЕНСАЦІЇ В СИСТЕМІ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ
221
9.1. Гарантійні та компенсаційні виплати: загальна характеристика, роль у мотивації персоналу
221
9.2. Порядок індексації та інші механізми захисту заробітної плати працівників
223
9.3. Компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням термінів її виплати
228
9.4. Порядок визначення розміру виплат за невідпрацьований час
233
9.5. Гарантії, що надаються працівникам на період відпусток
240
Розділ 10. СОЦІАЛЬНИЙ ПАКЕТ: СТРУКТУРА, ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ
253
10.1. Соціальний пакет: сутність, значення
253
10.2. Підходи до формування соціального пакета на підприємстві
255
10.3. Програми соціального страхування персоналу.….259
259
10.4. Матеріальна допомога: види й особливості надання
264
Розділ 11. РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГРАМ УЧАСТІ ПЕРСОНАЛУ В ПРИБУТКУТА АКЦІОНЕРНОМУ КАПІТАЛІ
269
11.1. Програми участі персоналу в прибутку підприємства: призначення та особливості використання
269
11.2. Характеристика окремих схем участі персоналу в прибутку
272
11.3. Програми участі в акціонерному капіталі: характеристика та мотиваційний потенціал
275
11.4. Порядок виплати доходів від участі працівників у власності підприємства
277
Розділ 12. ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ОКРЕМИХ ПРОФЕСІЙНИХ  ГРУП ТА ЗА РІЗНИХ ЕКОНОМІЧНИХ УМОВ
284
12.1. Мотивація персоналу в умовах змін: загальна характеристика
284
12.2.Мотивація проектних груп
287
12.3. Мотивація працівників до інноваційної діяльності
288
12.4. Особливості мотивації керівників вищого рівня управління
294
12.5. Мотивація працівників, що здійснюють продаж продукції297
Розділ 13. ЮРИДИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ НА ПІДПРИЄМСТВІ
304
13.1. Положення про оплату праці персоналу як основний правовий документ підприємства
304
13.2. Питання оплати праці в колективному договорі підприємства
309
13.3. Індивідуалізація умов оплати праці у трудовому договорі
311
Розділ 14. НЕМАТЕРІАЛЬНА МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ: СУТНІСТЬ, ФОРМИ, ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ
317
14.1. Чинники трансформації мотивів та підвищення ролі нематеріальної мотивації
317
14.2.Корпоративна культура як чинник нематеріальної мотивації
320
14.3. Організація корпоративних заходів і конкурсів. Програми професійного розвитку персоналу
326
14.4. Внутрішні комунікації та інформування як чинники посилення мотивації персоналу
329
14.5. Стимулювання працівників вільним часом та гнучким режимом праці
332
14.6. Мотивування персоналу з використанням примусових заходів336
Розділ 15. ТЕХНОЛОГІЇ МОТИВАЦІЙНОГО МОНІТОРИНГУ
342
15.1. Завдання та етапи проведення мотиваційного моніторингу
342
15.2. Дослідження конкурентоспроможності системи мотивації
344
15.3. Технології оцінювання мотиваційного профілю працівників
346
15.4. Використання результатів мотиваційного моніторингу
352
Остання редакція: 23.10.14