Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Технології управління персоналом : навч. посіб.

Технології управління персоналом : навч. посіб. / С. О. Цимбалюк. — К. : КНЕУ, 2009. — 399, [1] с.

У навчальному посібнику викладено технології аналізу робіт, розроблення критеріїв підбору персоналу, пошуку кандидатів на вакантні посади, проведення інтерв'ю і тестування; розкрито специфіку підбору персоналу рекрутинговими агенціями, стратегії і технології їх роботи; наведено особливості використання аутсорсингових, лізингових і аутстафінгових послуг в управлінні персоналом; висвітлено технології оцінювання персоналу: розроблення критеріїв, методичного забезпечення і процедури. Для студентів магістерської програми «Управління персоналом».

Навчальний посібник буде також корисний студентам інших магістерських програм, аспірантам, викладачам економічних вузів і факультетів, керівникам підприємств, фахівцям у галузі управління персоналом, слухачам бізнес-шкіл, центрів магістерської підготовки та підвищення кваліфікації управлінських працівників.

 
ЗМІСТ 
Передмова
3
Розділ 1. Методологічні засади технологій управління персоналом
5
1.1. Вимоги до технологічної побудови системи управління персоналом
5
1.2. Предмет, об'єкт і завдання навчальної дисципліни «Технології управління персоналом»
6
1.3. Взаємозв'язки дисципліни «Технології управління персоналом» з іншими дисциплінами
8
Висновки до розділу 1
9
Запитання та завдання для самоконтролю
10
Розділ 2. Аналіз робіт і нормування вимог до кандидатів на вакантну посаду
11
2.1. Сутність і завдання аналізу робіт
11
2.2. Етапи аналізу робіт
12
2.3. Методи збирання інформації для аналізу роботи
14
2.4. Складання опису та специфікації роботи
20
2.5. Складання посадової інструкції та паспорта посади
21
2.6. Розроблення професіограми
27
2.7. Розроблення кваліфікаційної карти і карти компетенцій. Формування профілю посади
28
2.8. Розроблення критеріїв підбору кандидатів на вакантну посаду
32
Висновки до розділу 2
38
Запитання та завдання для самоконтролю
40
Розділ 3. Пошук і залучення кандидатів на вакантну посаду
41
3.1. Джерела підбору персоналу
41
3.2. Рекламні оголошення у засобах масової інформації
47
3.3. Використання послуг служб зайнятості, приватних агенцій і навчальних закладів
52
3.4. Використання Інтернет-технологій для підбору персоналу
56
Висновки до розділу 3
65
Запитання та завдання для самоконтролю
67
Розділ 4. Технології збирання та аналізу інформації про кандидатів на вакантну посаду
69
4.1. Вивчення резюме кандидатів на вакантну посаду
69
4.2. Технологія розроблення стандартних форм для кандидатів на вакантну посаду
76
4.3. Проведення телефонного інтерв'ю
78
4.4. Технології перевірки інформації, наданої кандидатами на вакантну посаду
80
Висновки до розділу 4
86
Запитання та завдання для самоконтролю
87
Розділ 5. Технології проведення інтерв'ю з кандидатами на вакантну посаду
89
5.1. Місце інтерв'ю у підборі персонал. Види інтерв'ю
89
5.2. Підготовка до проведення інтерв'ю
91
5.3. Структура інтерв'ю
95
5.4. Технології проведення інтерв'ю
100
5.4.1. Аналіз метапрограм
100
5.4.2. Поведінкове інтерв'ю
107
5.4.3. Проективне інтерв'ю
109
5.4.4. Ситуаційне інтерв'ю
110
5.5. Підбиття підсумків інтерв'ю
111
Висновки до розділу 5
113
Запитання та завдання для самоконтролю114
Розділ 6. Психологічні методи оцінювання кандидатів на вакантну посаду. прийняття рішення про заповнення вакансії
117
6.1.Технології проведення тестування
117
6.2.Використання графологічної експертизи
128
6.3.Нетрадиційні методи оцінювання кандидатів на вакантну посаду
133
6.4.Прийняття рішення про заповнення вакансії
136
6.5. Ефективність підбору персоналу
140
Висновки до розділу 6
145
Запитання та завдання для самоконтролю
148
Розділ 7. Технологи роботи рекрутингових агенцій
150
7.1. Рекрутування як особливий вид послуг у підборі персоналу
150
7.2. Інфраструктура ринку рекрутингових послуг
154
7.3. Стратегії та технології роботи рекрутингових агенцій
157
7.4. Завдання і компетенції фахівців з підбору персоналу
165
7.5. Характеристика основних етапів рекрутування
169
Висновки до розділу 7
181
Запитання та завдання для самоконтролю
183
Розділ 8. Використання аутсорсингових послуг в управлінні персоналом
185
8.1. Передумови використання організаціями аутсорсингових послуг
185
8.2. Технології аутсорсингу в управлінні персоналом
189
8.3. Розроблення та реалізація аутсорсинг-проекту
193
8.4. Контракт про аутсорсинг
202
Висновки до розділу 8
205
Запитання та завдання для самоконтролю
207
Розділ 9. Технології у галузі лізингу персоналу
209
9.1. Передумови використання підприємствами лізингових послуг
209
9.2. Переваги та проблеми, пов'язані з використанням лізингу персоналу
216
9.3. Документальне оформлення тристоронніх лізингових відносин
220
9.4. Технологія взаємодії лізингодавця та лізингоотримувача
223
9.5. Обгрунтування економічної доцільності залучення персоналу на умовах лізингу
226
9.6. Розвиток ринку лізингу персоналу в Україні
229
Висновки до розділу 9
230
Запитання та завдання для самоконтролю
232
Розділ 10. Управління проектами з виведення персоналу зі штату організації
234
10.1. Передумови використання організаціями схем виведення персоналу зі свого штату
234
10.2. Позитивні та негативні наслідки виведення персоналу зі штату
236
10.3. Технологія виведення персоналу зі штату організації
240
10.4. Обгрунтування економічної доцільності виведення персоналу зі штату організації
246
Висновки до розділу 10
248
Запитання та завдання для самоконтролю
250
Розділ 11. Оцінювання працівників
252
11.1. Місце оцінювання працівників у системі персонал-технологій
252
11.2. Формування цілей і завдань оцінювання працівників
256
11.3. Розроблення змісту оцінювання працівників
257
11.3.1. Вибір показників з урахуванням цілей і завдань оцінювання
259
11.3.2. Визначення достовірності показників
261
11.3.3.Опис показників, установлення одиниць виміру, розроблення шкали, стандартів і еталонів
276
11.3.4. Установлення вагомості показників
276
Висновки до розділу 11
278
Запитання та завдання для самоконтролю280
Розділ 12. Методи оцінювання. технології розроблення комплексного оцінювання працівників
282
12.1. Класифікація методів оцінювання працівників
282
12.2. Технології збирання інформації про працівників
283
12.3. Характеристика методів оброблення інформації
285
12.4. Методичні підходи до оцінювання працівників
287
12.5. Технологія оцінювання за досягненням поставлених цілей
293
12.6. Використання послуг центрів оцінювання працівників
297
12.7. Розроблення  комплексної методики оцінювання працівників
302
Висновки до розділу 12
305
Запитання та завдання для самоконтролю
307
Розділ 13. Процедура оцінювання працівників
309
13.1. Етапи процесу оцінювання працівників
309
13.2. Суб'єкти оцінювання працівників
314
13.3. Періодичність оцінювання працівників
320
13.4. Розроблення оцінювальних форм
321
13.5. Проведення оцінювального інтерв'ю
323
Висновки до розділу 13
326
Запитання та завдання для самоконтролю328
Розділ 14. Інформаційні технології в управлінні персоналом
330
14.1. Сутність і призначення інформаційних систем управління персоналом
330
14.2. Класифікація інформаційних систем управління персоналом
331
14.3. Використання інформаційних систем у галузі професійного підбору
333
14.4. Автоматизовані системи оцінювання працівників
334
14.5. Використання автоматизованих систем тестування працівників
340
14.6. Ефективність автоматизації системи та функцій управління персоналом
344
Висновки до розділу 14
346
Запитання та завдання для самоконтролю
348
Термінологічний словник
350
Література
358
Додатки361
Остання редакція: 23.10.14