Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Тренінг «Професіоналізація педагогів: підходи, структура та стандарти» у межах проєкту Erasmus PAGOSTE19 Жовтня 2022р.

                        

17-19 жовтня 2022 року в рамках міжнародного проєкту Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» було проведено серію тренінгів «Професіоналізація педагогів: підходи, структура та стандарти»для зацікавлених осіб у підготовці викладачів професійної освіти.

Основні завдання тренінгу:

  • ознайомити з освітніми стандартами та структурами підготовки викладачів професійної освіти в Німеччині;
  • ознайомити з теоріями та моделями професіоналізації педагогів;
  • проаналізувати підходи та структурні питання підготовки викладачів професійної освіти в Австрії та Німеччині.

 

Понад 250 учасників – представників закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти, навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти, Міністерства освіти та науки України – відвідали тренінг.

З вітальним словом виступили Томас Дайсінгер (завідувач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) та Світлана Шитікова (координатор Національного Еразмус+ Офісу в Україні), підкресливши важливість проєкту для розбудови системи вищої та професійно-технічної освіти та відновлення України після війни.

Томас Дайсінгер розповів про:

  • німецьку систему професійної освіти;
  • типи професійних шкіл;
  • особливості німецької дуальної системи;
  • вимоги до викладачів професійної освіти;
  • загальні питання підготовки викладачів професійної освіти.

Оксана Мельник (викладач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) презентувала:

  • структуру підготовки викладачів професійної освіти у Німеччині;
  • рамкову угоду та стандарти підготовки викладачів професійної освіти;
  • загальні вимоги до змісту фахових предметів та фахових дидактик;
  • базовий навчальний план;
  • моделі підготовки викладачів професійної освіти за Бюннінгом.

Йоахім Дітріх (старший викладач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) обговорив:

  • партнерське управління підготовкою викладачів професійної освіти в Університеті Констанца;
  • фази підготовки викладачів економіки для закладів професійної освіти;
  • родь державних семінарів у підготовці викладачів;
  • питання співпраці між університетами, державними семінарами та школами;
  • особливості шкільної практики.

Олівер Гройлінг (Державний семінар з підготовки викладачів професійної освіти Вайнгартен, Німеччина) розповів про:

  • специфіку викладання у професійних закладах освіти;
  • моделі особистості викладача;
  • професіоналізацію викладачів;
  • особливості мотивації викладачів;
  • стилі керівництва та виховання.

Ріхард Фортмюлер (професор Інституту бізнес-освіти, Віденський університет економіки та бізнесу, Австрія) презентував:

  • систему професійної освіти в Австрії;
  • особливості дуальної системи освіти;
  • системи підготовки викладачів професійної освіти;
  • вимоги до предметних та дидактичних компетентностей викладачів;
  • набуття компетентностей в університеті та через стажування в школі й на підприємствах.

Тренінг викликав інтерес серед учасників, які мали змогу поставити до тренерів цікаві для них питання.

Із матеріалами презентацій можна буде ознайомитися на сайті проєкту https://pagoste.eu.

 

This project has been funded with support from the European Commission. The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein