Факультет управлiння персоналом, соціології та психології

Платформа 92 студентської конференції «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ВІДНОВЛЕННЯ ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДЛЯ ЕКОНОМІЧНОГО ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНИ»08 Травня 2025р.

30 квітня 2025 року відбувалася робота платформи кафедри педагогіки та психології «Психолого-педагогічні засади відновлення людського потенціалу для економічного відродження України» у межах 92-ї щорічної студентської наукової конференції «ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНИ У ПАРАДИГМІ ГЛОБАЛЬНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ».

Платформа працювала у двох напрямках: секція 1 – «Особистісний потенціал: розвиток, відновлення, реінтеграція» та секція 2 – «Роль сучасної освіти у відновленні та розвитку людського потенціалу в Україні». У секційних засіданнях взяло участь 34 здобувача вищої освіти: першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійних програм «Економічна та соціальна психологія», «Економічна та бізнес-освіта», другого (магістерського) рівня освітньо-професійних програм «Економічна та соціальна психологія» та «Практична психологія» (Інститут бізнес-освіти імені А. Поручника).

Зміст доповідей учасників секції 1 відзначився актуальністю і практичною значущістю. Доповідачі у виступах розкривали теоретичні та практичні аспекти, емпіричні особливості власних наукових досліджень. Крім того, вони надали низку рекомендацій з відповідних наукових напрямів.

  1. Значення оптимізму та стресостійкості як особистісного ресурсу, що допомагають особистості адаптуватися та зберігати психологічне благополуччя,  – в умовах воєнного стану в країні.
  2. Розвиток і самореалізація студентів, а також формування позитивної «Я-концепції» особистості.
  3. Впровадження інноваційних методів та способів подолання інтернет-залежної поведінки студентів.
  4. Психологічна підтримка та соціально-психологічна адаптація жінок з родин воюючих військовослужбовців.

У ході обговорень доповідей учасників секції 2 також було виокремлено низку важливих висновків та рекомендацій.

  1. Сучасна освіта є ключовим чинником розвитку людського потенціалу, що безпосередньо впливає на економічну, соціальну та культурну трансформацію України. Вона має всі можливості та інструменти, аби забезпечити розвиток людського потенціалу в країні, у першу чергу, через розвиток мислення, його характеристик та видів (критичне, креативне, аналітичне, системне), а також шляхом розвитку професійного для майбутніх фахівців з економічних спеціальностей мислення – економічного.
  2. Розвиток людського потенціалу в системі освіти забезпечується застосуванням різних освітніх технологій, методів, прийомів, а також їх комбінуванням. Інноваційні дидактичні інструменти, веб-ресурси, сервіси штучного інтелекту дають можливість створити гармонійне освітнє середовище, проєктувати ефективний освітній процес та спрямовувати формування необхідних компетентностей здобувачів професійної та вищої освіти.
  3. Важливу, а іноді ключову роль, у розвитку особистісного та професійного потенціалу здобувачів освіти відіграють викладачі, незважаючи на нові технологічні можливості (чат-боти) та сервіси штучного інтелекту. Саме викладач формулює освітні цілі, розробляє необхідний навчальний контент, обирає найефективніший дидактичний інструментарій, модерує освітній процес та несе відповідальність за результативність й ефективність навчання. Викладач сьогодні сприяє розвитку критичного й аналітичного мислення, навчаючи студента самостійно знаходити, перевіряти й осмислювати інформацію; створює освітнє середовище, що розкриває індивідуальні здібності, підтримує ініціативу, самовираження та рефлексію; стимулює розвиток м’яких навичок (soft skills) — комунікації, командної роботи, емоційного інтелекту, що є основою людського капіталу; забезпечує зв’язок між освітою й реальними потребами суспільства та економіки, орієнтуючи студентів на практичну значущість отриманих знань і навичок; є прикладом постійного саморозвитку, підкреслюючи важливість навчання впродовж життя.

Учасники конференції отримали сертифікати та були нагороджені у наступних номінаціях:

Анна Данілевич (УП-401) – «Інноваційність та практична значущість дослідження у підтримці оптимізму студентської молоді в умовах воєнного стану»

Аліна Ігнатенко (УП-304) –«Оригінальність дослідження, спрямованого на покращення соціально-психологічного клімату в студентських колективах»

Андрій Кір'янов (ПП-201) – «Креативність, оригінальність дослідження, спрямованого на впровадження інноваційних підходів у подоланні інтернет-залежної поведінки студентів»

Наталія Кулачек (ПП-202) –«Актуальність, практична значущість та цінність дослідження, спрямованого на психологічну підтримку жінок в умовах війни»

Марія Мамась (УП-201) – «Активність і сміливість у наукових пошуках інноваційних ідей з проблеми самореалізації студентів»

Ольга Москаленко (УП-302) – «Оригінальність та ґрунтовність дослідження оптимізму студентів, що вселяє віру в майбутнє»

Андрій Шинкаренко (УП-401) – «Оригінальність ідей щодо підтримки, адаптації та відновлення особистості в умовах війни»

Анна Береза (УБ-401) – «Інноваційні рішення для розвитку економіки»

Валерія Кравченко (УБ-401) –«Відродження через освіту»

Аліна Лащевська (УБ-401) –«Освітній лідер змін»

Дмитро Михайлов (УБ-401) – «Цифровий прорив у професійній освіті»

Дякуємо за актуальні, змістовні, інноваційні дослідження! Подальшого розвитку особистісного та професійного потенціалу!