1-6 грудня 2014 р. у Віденському економічному університеті (м. Відень, Австрія) та Університеті Іштвана Сечені (м. Д`єр, Угорщина) відбулись консультаційний семінар та координаційна нарада в межах реалізації проекту ЄС Tempus 544202-TEMPUS-1-2013-1-AT-TEMPUS-JPHES (BUSEEG-RU-UA) «Набуття професійних і підприємницьких навичок за допомогою виховання підприємницького духу та консультації підприємців-початківців».
Разом з проектною командою Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана у зустрічі взяли участь представники з Віденського економічного університету, Університету Констанца, Університету Д`єра, Чернігівського національного технологічного університету, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника, а також учасники з 5 російських ВНЗ і Торгово-промислових палат України та Російської Федерації.
Від КНЕУ у роботі семінару взяли участь представники кафедри управління персоналом та економіки праці: професори Колот А.М. та Петюх В.М., доценти Василик А.В. та Брінцева О.Г.; професор кафедри економіки підприємства Швиданенко Г.О.; професор кафедри інформаційного менеджменту Галіцин В.К.; а також директор економічного колледжу КНЕУ Марушевська В.І.
Розпочав зустріч керівник проекту проф. Ріхард Фортмюллер (Віденський університет економіки і бізнесу (Австрія)), який виступив із привітанням учасників та інформацією про актуальний стан проекту ЄС Tempus BUSEEG.
З доповіддю на тему «Підприємницька освіта у загальноосвітніх школах Німеччини» виступив проф., д-р Ханс Камінскі (Інститут економічної освіти при Ольденбурзькому університеті ім. Карла фон Осецького, Німеччина), який розповів про особливості виховання підприємницького духу в системі середньої освіти в Німеччині.
Структуру та зміст концепцій підприємницької освіти окреслили проф. Фортмюллер та Крапша. Було представлено ядро концепції занять: формулювання теми, початкові передумови, навчальні цілі (знання, вміння, навички, процедурні знання, компетенції), план заняття, коментарі до плану заняття, зображення на дошці, навчальні матеріали (інформаційні тексти, слайди, практичні приклади і кейси, рішення).
З доповіддю «Компетенція пояснювання та методична компетенція як основа дидактики вищої школи» виступив проф., д-р Йозеф Афф, окресливши основні передумови якісного викладання.
Учасники семінару, у т.ч. представники КНЕУ, взяли участь у робочих групах «Вища освіта. Представлення затверджених навчальних планів» та «Професійна освіта і підвищення кваліфікації викладачів коледжів». З представленням затверджених навчальних планів КНЕУ виступив д.е.н., проф. Колот А.М. Затверджені навчальні плани для коледжів КНЕУ та Програму підвищення кваліфікації викладачів коледжів на засіданні робочої групи представив к.е.н., проф. Петюх В.М.
З досвідом організації консультацій підприємців-початківців в Австрії виступив маг. Олівер Гьостль, який започаткував свій консультаційний центр. Він окреслив концепцію консультації підприємців-початківців з числа безробітних в Австрії. Також наголосив на доцільності використання ворк-шопів, поряд із індивідуальними консультаціями під час надання консультаційної допомоги людям, що прагнуть започаткувати свій бізнес, а також груп підтримки та допомоги в створенні коопераційних зв’язків.
З рекомендаціями учасникам щодо розробки навчально-методичних матеріалів виступив проф. Гайсслер, який наголосив на необхідності формування у студентів не тільки знань, а й т.зв. процедурних та стратегічних знань, тобто умінь і компетенцій. Для цього він рекомендував правильно використовувати в навчальному процесі питання, завдання та проблемні ситуації.
Проф. Шу представив доповідь «Маркетинговий план як основа успіху підприємства», навівши практичні приклади та можливості їх застосування в навчальному процесі для підготовки майбутніх підприємців.
Під час зустрічі учасники були задіяні в майстер-класах «Модерація нарад як основна соціальна компетенція ведення бізнесу», «Excel на заняттях з економіки», «Аналіз потреби у фінансових засобах під час створення бізнесу», «Підтримка соціальної відповідальності шляхом використання соціальних дилем на заняттях», «Аналіз балансу як основа успішного ведення бізнесу» та «Аналіз прибутку і розрахунки для прийняття рішень під час створення бізнесу».
В межах зустрічі учасники також відвідали і ознайомились з навчальним процесом технікуму Донауштадт, коледжу туризму та Університету Іштвана Сечені Д'єра (Угорщина).
Наприкінці зустрічі керівник проекту проф. Ріхард Фортмюллер (Віденський університет економіки і бізнесу (Австрія)) представив рішення управлінського комітету, визначив «дорожню карту» щодо подальшого виконання проекту, а також привітав учасників з успішним завершенням зустрічі і вручив сертифікати про участь у кваліфікаційному семінарі.